O mnie

Moje zdjęcie
Murcia, Murcia, Spain
Karina Ślesińska / TŁUMACZ PRZYSIĘGŁY JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO W POLSCE I JĘZYKA POLSKIEGO W HISZPANII / Proszę o telefony w godzinach 10:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku: +34 661 351 979 lub o wysłanie e-maila na adres: karina@hiszpaniaconsulting.com

28 sie 2014

Murcja po mojemu, czyli luźne impresje Łukasza, praktykanta naszej firmy, cz. 2.



Klimat

Jeśli jesteśmy już przy klimacie – myślicie, że chociaż w nocy odpoczniecie od upałów?

Nic z tego! W sierpniu temperatura nawet nad ranem rzadko spada poniżej 21º. A przed pójściem spać wynosi przeciętnie 27º. Nie byłoby jeszcze tak źle, gdyby nie jeden „mały” szczegół: wysoka wilgotność powietrza i znikome powiewy wiatru. I już mamy 33º  „temperatury odczuwalnej”. Jest parno jak w dżungli amazońskiej, a człowiek tonąc w pocie próbuje powstrzymać się od włączenia klimatyzacji. Klimat śródziemnomorski? Prędzej afrykański.

Sprawę pogarsza także brak jakichkolwiek opadów – na moje pytanie czy w Murcji czasami pada, pewna starsza pani odpowiedziała krótko: nunca! I faktycznie tak jest. Po co brałem tą kurtkę...?

Kiedyś zachwycałem się Hiszpanią, bo „tam tylko na okrągło słońce”. Po paru upalnych dniach zmieniłem zdanie. W Polsce wyczekuje się słońca, tutaj deszczu. 

Ciekawe jest to, że np. w Granadzie, położonej dalej na południe (a więc teoretycznie cieplejszej) noce to tylko 13º – 17º.

Ale dosyć narzekań o pogodzie. 
--
Łukasz Noworol.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz