Nie wszyscy wiedzą, że można otrzymać wsparcie finansowe na zatrudnienie pracownika. I to nie tylko jednego, może być ich i kilku!
BBVA- Yo soy empleo.
Bank BBVA już od ponad 2 lat czynnie bierze udział we wspieraniu przedsiębiorców
małych i średnich firm w kwestii zatrudnienia oferując program dofinansowania o
nazwie „Yo soy empleo”. Pomimo dość szerokiej akcji reklamowej zorganizowanej
przez bank, gdy program pojawił się na rynku, wciąż niewielu pracodawców o nim
wie, a szkoda, bo sposób ubiegania się o dofinansowanie BBVA niejednokrotnie
jest prostsze niż ubieganie się o dofinansowania z budżetu państwa bądź
Wspólnot Autonomicznych.
Początkowo kwota dofinansowania wynosiła 3000 EUR za stworzenie jednego
etatu dla pracownika, w chwili obecnej można otrzymać 1500 EUR.
Jakie warunki należy spełnić, aby przystąpić do programu BBVA – Yo soy
empleo?
- nie posiadać więcej niż 250 pracowników. Nie jest istotna forma prawna
firmy- zarówno autónomo, jak i spółki handlowe mogą stać się beneficjentami
programu.
- zatrudnić osobę, która przynajmniej 2 miesiące posiadała status osoby
bezrobotnej.
- umowa o pracę musi być zawarta minimum na okres roku i co najmniej na pół
etatu (wyłączone z programu są umowy
typu „obra o servicio”).
- tak konto firmowe, jak i zatrudnianego pracownika, gdzie będzie wpłacane
wynagrodzenie musi być w Banku BBVA.
- przedsiębiorca bądź firma musi być na bieżąco z płatnościami wobec
Seguridad Social i Agencia Tributaria (Hacienda), oraz nie posiadać zadłużenia
wobec Banku BBVA.
Jak to zrobić?
- należy się zarejestrować na stronie BBVA w odnośniku „Yo Soy Empleo” podając niezbędne dane firmy oraz konta bankowego, na podstawie których Bank weryfikuje ich prawdziwość.
- zatrudnić osobę bezrobotną. Można ubiegać się o dofinansowanie dla max. 10 pracowników.
- wypełnić formularz na stronie BBVA dotyczący danych osoby zatrudnianej (wchodząc na własne konto), dołączając w formacie pdf następujące dokumenty:
- kopię umowy o pracę lub dokument potwierdzający
jej komunikację w SEPE (Urzędzie Pracy);
- certyfikaty o niezaleganiu z płatnościami wobec
Seguridad Social i Agencia Tributaria;
- Vida Laboral pracownika wydana dzień po zawarciu
umowy - o tym jak można uzyskać Vida Laboral można przeczytać tutaj: Vida laboral - czyli nasza kariera zawodowa w pigułce.
- dane konta BBVA pracownika (np. skan jego
książeczki bankowej);
- podpisany przez pracownika dokument o ochronie
danych osobowych (dostępny na stronie rejestracji);
- certyfikat potwierdzający średnią ilość
pracowników firmy (jeśli firma ma więcej niż jedną siedzibę należy uzyskać
dokument ze wszystkich miejsc pracy) z datą na dzień przed zatrudnieniem
pracownika z programu BBVA;
- dokument tzw. DARDE, który potwierdza status
osoby bezrobotnej.
Od momentu złożenia
wymaganych dokumentów bank informuje nas mailowo o postępach w weryfikacji
dokumentów. Jeśli wszystko się zgadza, po kilku tygodniach otrzymamy informację
o pierwszej wpłacie dofinansowania na konto firmowe. Wpłaty dokonywane są
kwartalnie i zawsze otrzymujemy o tym fakcie informację drogą mailową. Jeśli
bank zauważy, że na konto pracownika nie wpływa wynagrodzenie, wówczas
wstrzymuje program.
Ważna informacja:
przedsiębiorca ma 30 dni na ubieganie się o dofinansowanie od momentu
zatrudnienia.
Szczegółowe informacje
dotyczące programu Yo Soy Empleo można znaleźć tutaj:
Dofinansowanie jest jednorazowe? Czy comiesięczne wypłacane kwartalnie? Czy kwota dofinansowania będzie rożna w zależności od tego czy jest pełny etat czy pół?
OdpowiedzUsuńDziękuje, Tomasz
Szanowny Panie! Wynagrodzenie jest wypłacane kwartalnie, co zresztą jest napisane w artykule. W założeniu jest to kwota za cały etat. Pozdrawiam
UsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń