Dobre CV to połowa sukcesu. Dlatego też powstał ten krótki poradnik jak napisać Curriculum Vitae, które sprawdzi się w Hiszpanii:
1. Musi być w języku hiszpańskim, chyba że pracodawca zaznaczy inaczej.
2. CV w wersji elektronicznej należy przygotować w którymś z najbardziej popularnych formatów jak word czy pdf.
3. Należy w nim zawrzeć dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres hiszpański), numer telefonu (również hiszpański), e-mail. Nie ma potrzeby umieszczania stanu cywilnego ani podawania numeru N.I.E.
4. Osoby szukające pracy z terenu Polski mogą wpisać adres znajomych lub nawet jakiegoś hotelu w miejscowości gdzie znajduje się siedziba firmy lub w jej pobliżu.
5. Kartę typu pre-paid najlepiej kupić na wakacjach i doładować przed wyjazdem. W niektórych sieciach nie ma konieczności ładowania karty częściej niż raz do roku.
6. Adres e-mailowy powinien składać się z imienia i nazwiska lub ich kombinacji.
7. Zdjęcie powinno być w formacie legitymacyjnym i adekwatne do pracy. Zdjęcia w strojach plażowych i okularach przeciwsłonecznych w rekrutacji do biura nie dodadzą punktów.
8. Doświadczenie zawodowe. Należy wyeksponować doświadczenie na terenie Hiszpanii. W przypadku braku takiego doświadczenia warto krótko opisać dotychczasowe zajęcia z rozwinięciem stanowiska i zakresu obowiązków. Zawsze wpisujemy doświadczenie od najbardziej aktualnego do najstarszego.
9. Wykształcenie. Nie wpisuje się szkoły średniej jeżeli kandydat ma ukończone studia lub studium. Można wpisać kilka kierunków studiów jeśli tak jest w rzeczywistości.
10. Języki. To często atut cudzoziemca. Można się posłużyć opisem: avanzado / alto - zaawansowany, medio - średniozaawansowany, basico - podstawowy, nativo - ojczysty. Europejska skala A1-C2 bywa niezrozumiała wśród starszych pracodawców.
11. Inne umiejętności. Warto wpisać kursy przebyte na terenie Hiszpanii i dodać przez jaką instytutucję były organizowane.
12. Obsługa komputera. Warto wymienić obsługiwane programy oraz stopień ich znajomości.
13. Hobby. To w Hiszpanii najmniej istotna rubryka. Można ją pominąć bądź wpisać rzeczywiste zainteresowania.
14. Na dole CV należy zaznaczyć czy ma się prawo jazdy i samochód. Warto też dodać ewentualne uwagi dotyczące dyspozycyjności.
Dobre CV powinno być czytelne, zwięzłe (1-2 strony) i przekazywać treści istotne z punktu widzenia pracodawcy, czyli konkretne umiejętności, fach, języki i doświadczenie. Czcionka powinna być czytelna, o dobrze dobranej wielkości. Można stosować pogrubienia, podkreślenia, itd. Należy uważać na kolor czcionki - pracodawca może używać drukarki z czarnym tuszem i informacje wyróżnione np. żółtą czcionką okażą się praktycznie niewidoczne.
Dobre CV.
1. Musi być w języku hiszpańskim, chyba że pracodawca zaznaczy inaczej.
2. CV w wersji elektronicznej należy przygotować w którymś z najbardziej popularnych formatów jak word czy pdf.
3. Należy w nim zawrzeć dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres hiszpański), numer telefonu (również hiszpański), e-mail. Nie ma potrzeby umieszczania stanu cywilnego ani podawania numeru N.I.E.
4. Osoby szukające pracy z terenu Polski mogą wpisać adres znajomych lub nawet jakiegoś hotelu w miejscowości gdzie znajduje się siedziba firmy lub w jej pobliżu.
5. Kartę typu pre-paid najlepiej kupić na wakacjach i doładować przed wyjazdem. W niektórych sieciach nie ma konieczności ładowania karty częściej niż raz do roku.
6. Adres e-mailowy powinien składać się z imienia i nazwiska lub ich kombinacji.
7. Zdjęcie powinno być w formacie legitymacyjnym i adekwatne do pracy. Zdjęcia w strojach plażowych i okularach przeciwsłonecznych w rekrutacji do biura nie dodadzą punktów.
8. Doświadczenie zawodowe. Należy wyeksponować doświadczenie na terenie Hiszpanii. W przypadku braku takiego doświadczenia warto krótko opisać dotychczasowe zajęcia z rozwinięciem stanowiska i zakresu obowiązków. Zawsze wpisujemy doświadczenie od najbardziej aktualnego do najstarszego.
9. Wykształcenie. Nie wpisuje się szkoły średniej jeżeli kandydat ma ukończone studia lub studium. Można wpisać kilka kierunków studiów jeśli tak jest w rzeczywistości.
10. Języki. To często atut cudzoziemca. Można się posłużyć opisem: avanzado / alto - zaawansowany, medio - średniozaawansowany, basico - podstawowy, nativo - ojczysty. Europejska skala A1-C2 bywa niezrozumiała wśród starszych pracodawców.
11. Inne umiejętności. Warto wpisać kursy przebyte na terenie Hiszpanii i dodać przez jaką instytutucję były organizowane.
12. Obsługa komputera. Warto wymienić obsługiwane programy oraz stopień ich znajomości.
13. Hobby. To w Hiszpanii najmniej istotna rubryka. Można ją pominąć bądź wpisać rzeczywiste zainteresowania.
14. Na dole CV należy zaznaczyć czy ma się prawo jazdy i samochód. Warto też dodać ewentualne uwagi dotyczące dyspozycyjności.
Dobre CV powinno być czytelne, zwięzłe (1-2 strony) i przekazywać treści istotne z punktu widzenia pracodawcy, czyli konkretne umiejętności, fach, języki i doświadczenie. Czcionka powinna być czytelna, o dobrze dobranej wielkości. Można stosować pogrubienia, podkreślenia, itd. Należy uważać na kolor czcionki - pracodawca może używać drukarki z czarnym tuszem i informacje wyróżnione np. żółtą czcionką okażą się praktycznie niewidoczne.
Dobre CV.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz