O mnie

Moje zdjęcie
Murcia, Murcia, Spain
Karina Ślesińska / TŁUMACZ PRZYSIĘGŁY JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO W POLSCE I JĘZYKA POLSKIEGO W HISZPANII / Proszę o telefony w godzinach 10:00 - 18:00 od poniedziałku do piątku: +34 661 351 979 lub o wysłanie e-maila na adres: karina@hiszpaniaconsulting.com

23 kwi 2013

Zwyczaje biznesowe, cz. 1.

Pierwszą rzeczą, która może nas zdenerwować w Hiszpanii jest niepunktualność. Hiszpanie nie przywiązują wagi do przybycia na czas i nie traktują spóźnień jako czegoś zdrożnego. 15 minut spóźnienia jest uznawane za normę i raczej nikogo nie bulwersuje. Jeśli chcemy zachować dobre relacje z Hiszpanami powinniśmy przymykać oko na te "drobne wykroczenia".
 
Do biznesu w Hiszpanii podchodzi się ze spokojem. Nie sprawdza się tu europejski model według krótego najpierw trzeba omówić istotne kwestie a potem dopiero zejść na mniej ważne tematy. W Hiszpanii rozpoczyna się od powitań, pytań na temat rodziny, pogody, lotu, itd. Do tematów zasadniczych przechodzi się dopiero później, często podczas posiłków. Hiszpanie uwielbiają celebrować posiłki, które trwają nawet do trzech godzin. Jeżeli gospodarz zaprasza nas na obiad do restauracji i zamawia wg własnego gustu wypada spróbować wszystkich potraw. Hiszpanie są bardzo gościnni i próbują w ten sposób uhonorować gościa. Odmowa, nie poparta istotnymi powodami, może być odebrana jako afront. 

Jeżeli dochodzi do rewizyty i strona hiszpańska odwiedza firmę w Polsce również oczekuje podobnego traktowania. Bardzo ładnym gestem w oczach Hiszpanów jest zaproszenie na obiad lub kolację i krótkie oprowadzenie po najciekawszych turystycznie punktach miasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz